Givende samarbeid med Saga Begravelsesbyrå

Sørgende kvinne i kirkegård.

Hva skjer når noen som er deg nær dør? Hvem skal du snakke med, og hvor begynner du?

- Jeg var i en sjokktilstand, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte kontakte et begravelsesbyrå, men jeg gruet meg til å gjøre det. Jeg visste ikke hva jeg måtte ordne, eller hvor mye det ville koste. Det måtte være noe jeg hadde råd til, men fortsatt være pappa verdig. 

Alt ble tatt hånd om

Faren hennes bodde i Oslo, og hadde sterk tilknytning til byen. Tina ble tipset av en kjent om at hun kunne kontakte Saga Begravelsesbyrå, og det var nettopp det hun gjorde.

- Jeg tok mot til meg og ringte begravelsesbyrået. Tidlig i samtalen ble jeg veldig beroliget. Det var godt å høre at de skulle ordne alt.

Etter den innledende kontakten, pleier vi i Saga Begravelsesbyrå å invitere til en planleggingssamtale. Denne foregår enten på våre kontorer, eller hjemme hos den pårørende.

- Hos Saga ble jeg møtt med stor forståelse. Han som tok meg imot var tryggheten selv, og han hjalp meg med å ta avgjørelser jeg kunne være komfortabel med. Jeg ble forklart alt på en måte slik at jeg forsto, og jeg kunne senke skuldrene.  

En støtte i sorgen

Det er ikke mange som vet hva de skal gjøre rent praktisk rundt en begravelse, så vi er godt vant med at de pårørende ikke har alle svarene.

- I starten var jeg redd for å være en problemkunde, for jeg hadde ikke all informasjonen de trengte. Den frykten var helt unødvendig. De hadde full kontroll, og jeg ble møtt med både omsorg og empati.

Ingen overraskelser da fakturaen kom

Det viktigste for oss er å møte de pårørende på deres premisser, og har lang erfaring med å rådgi og veilede mennesker som befinner seg i en uvant situasjon.

- Når jeg tenker tilbake på hele prosessen, både før og etter begravelsen, og frem til i dag, tenker jeg på det som en fin tid. En verdig begravelse, både for min far og for meg og familien min.

Begravelser er en utgift, men det skal ikke være noen overraskelser når kunden mottar regningen. 

- Jeg var selvfølgelig litt spent da regningen kom. Jeg følte at jeg hadde fått så mye ekstra hjelp og støtte, men alt var som avtalt. Jeg kunne fint betale for begravelsen, og jeg gjorde det med glede.

Kontakt oss

Ta kontakt med oss dersom du lurer på noe i forbindelse med ditt kjøp, eller trenger veiledning.